Presentations and Authors


Last name A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z All
Track:
 

Track 1 Looking Southwards: Multilateralism

Dutch Disease, economic growth, exports of commodities and exchange rate: The Brazilian case
Guilherme Asai, Marcelino Armindo Monteiro, Keila Raquel Wenningkamp, Mirian Beatriz Schneider

Track 2 Social Entrepreneurship & Local Development

INTERAÇÃO ENTRE AS UNIVERSIDADES E O EMPREENDEDORISMO
Nairana Radtke Caneppele Bussler, José Eduardo Storopoli, Cristina Dai Prá Martens, Vânia Maria Jorge Nassif
The Mediating Effect of the Strategic Consistency between Altruistic Orientation and SME Sustainability Image
Laura Salciuviene, Claudio De Mattos, Nitin Sanghavi

Track 3 International Marketing

Governance of International Distributors: Addressing Distinct Organizational Levels and Impacts on Performance
Christian Stadlmann
How to develop and sustain a harmonic interaction between the NPD team and the brand management team?
ANJA STEFAN, CLAUDIO DEMATTOS, NITIN SANGHAVI
Brand Placement de Marcas Globais Indisponíveis no Brasil: um estudo sobre formação de equity
Isabela Ruiz Mascarenhas, Natasha Mussi de Mira, Miriam Tais Salomao

Track 4 Consumers & Brands

INFLUENCE OF PERSONAL ASPECTS IN THE COUNTRY OF ORIGIN EFFECT
Sergio Garrido Moraes, Vivian Iara Strehlau
Relacionamentos Humanizados e Econômicos no Ambiente de Compras On-line
FLAVIO SANTINO BIZARRIAS, Jussara Cucato, Marlette Ferreira, Jussara Silva
A STUDY ON INFLUENCE OF BRAND FACTORS ON CUSTOMER LOYALTY IN SUPERMARKETS IN SELECT CITIES OF ANDHRAPRADESH
Giri Babu, M. Siva Kirshnam Raju, Chintala Samba
A influência do nível de realismo de filmes na eficiência de estratégias de product placement
Gabriel Lima Constantino, Larissa Sousa Guimarães

Track 5 Culture and Consumption

SUSTENTABILIDADE COMO PROPULSOR DO ENGAJAMENTO DOS USUÁRIOS DE MÍDIAS SOCIAIS
João Coelho Soares, Aléssio Bessa Sarquis, Thiago Coelho Soares, José Baltazar Salgueirinho Osório de Andrade Guerra
Individual’s Perceptions Towards Responsibilities in Sustainable Consumption Practices: The Government, the Others, or Me?
Aline Nogueira Bezerra, Áurio Lúcio Leocádio, Rômulo Alves Soares, Sérgio Henrique de Oliveira Lima

Track 6 Diversity, Inclusion and Causes in Consumption and Business

Estética Cultural Brasileira, uma análise do hit Pesadão.
Marcos Iazzetti, Renata Soares Hilário, Matheus Eurico Noronha, Bruna Maniscalco
MOBILIZAÇÕES SOCIAIS: A BUSCA PELA REPRESENTATIVIDADE NEGRA NA PROPAGANDA BRASILEIRA
Renata Hilario, Matheus Noronha, Angelica Souza

Track 7 Global and Local Innovation

A influência das proximidade não-espaciais nas alianças de inovação
Jessâmine Thaize Sartorello Salvini, Simone Vasconcelos Ribeiro Galina, Maria Teresa Gomes Valente da Costa
THE GDPR: THE EU PERSONAL DATA PROTECTION
Dusan Soltes

Track 9 Creative Economy

Design de moda enquanto propulsor e reflexo de engajamento sócio-político: Um olhar para parte de um setor criativo de forte impacto de desenvolvimento econômico
Isabella Vicente Perrotta, Gabriela Stocco, Patricia Mendonça Lima, Juliana Meira

Track 10 Innovation in Higher Education

PRÁTICA DE MARKETING EM MÍDIAS SOCIAIS: ESTUDO NETNOGRÁFICO EM INSTITUIÇÕES DE ENSINO SUPERIOR
João Coelho Soares, Aléssio Bessa Sarquis, Thiago Coelho Soares, Eric David Cohen

Track 11 Agribusiness and Food Management

Concerns over production process (CPP): Scale development and validation regarding beef in Brazil
Pedro Carvalho Burnier, Diego Guerra, Eduardo Eugênio Spers

Track 12 Public-Private Partnerships in Infrastructure

The impacts of institutions on megaprojects: a systematic literature review
Rachel Xenia Chang, Paulo Roberto Feldmann, Eduardo Eugenio Spers, Roberto Sbragia

Track 14 FDI and Internationalization

CUSTOS DE TRANSAÇÃO NO FINANCIAMENTO BANCÁRIO À INFRAESTRUTURA - REFLEXÕES SOBRE A LITERATURA E PROPOSTA DE NOVOS ESTUDOS
MAURICIO ALEXANDRE SILVA

Track 15 Stakeholders, Local and Global Networks

Competitividade em Clusters de Negócios: evidências do Parque Tecnológico de São José dos Campos
Vânia Simões Lopes, Fabricio Stocker, Flavio Macau
Network theory of stakeholder influences: uma abordagem revisitada
Fabricio Stocker, Keysa Mascena, Ana Claudia Azevedo, João Maurício Boaventura
VALUE DISTRIBUTION TO STAKEHOLDERS: EXPLORATORY STUDY IN IPOS OF BRAZIL AND THE UNITED STATES
Aline Gorzoni Rodrigues Alves, Fabricio Stocker, João Maurício Boaventura
NETWORK MANAGEMENT AND THE AGENCY’S ROLE: AN APPLIED PROPOSAL
Ana Cláudia Azevedo, Ronaldo de Olivera Santos Jhunior

Track 16 Finance and Accounting

FINANCE-MANAGEMENT FROM HITOPADESHA: THE BOOK OF GOOD-COUNSELS
Dheeraj Kumar Shringi, Rajeshwari Narendran
CUSTOS DE TRANSAÇÃO NO FINANCIAMENTO BANCÁRIO À INFRAESTRUTURA NO BRASIL - UM ESTUDO EXPLORATÓRIO SOBRE ATRATIVIDADE, ACESSIBILIDADE, ADVERSIDADE E BENIGNIDADE
MAURICIO ALEXANDRE SILVA

Track 17 Human Resource Management & Organizational Behavior for Social and Business Development

Um estudo acerca da satisfação no trabalho em uma instituição pública de ensino
Alan Elias Silva, Jalva Lilia Rabelo de Sousa

Track 18 Business Ethics and Sustainability Development

Horta sustentável no ambiente educacional: ações para o despertar da consciência ambiental
Alan Elias Silva, Alcemir Horácio Rosa, Edinalva Silva dos Anjos, Lúcia Andrade dos Santos, Rosangela Brandão Marques

Track 19 Business case(s)

How Nielsen Consumer Neuroscience works for social causes
Janaina Brizante, Aline Souza
O vinho é falso!
Gustavo Niero, Roberta Colleta, Suzane Strehlau

Track 20 PDW Papers

Concerns over production process (CPP): Scale development and validation regarding beef in Brazil
Pedro Carvalho Burnier, Diego Guerra, Eduardo Eugênio Spers

Track 22 Special Poster Session - Master's & Ph.D. Dissertations

BEM-ESTAR NO CONSUMO DE MODA PLUS SIZE
Ana Julia Büttner, Suzane Strehlau
MALE COSMETICS CONSUMPTION: A QUESTION OF MANHOOD, VANITY AND SOCIAL SEGMENTATION?
Marina Sayon, Luciana Florêncio de Almeida, Mateus Canniatti Ponchio
CONSUMO E RITUAIS DE DESPEDIDA: PROCESSOS DE ESCOLHA E DECISÃO DE COMPRA NAS CERIMÔNIAS FÚNEBRES PREMIUNS DA CIDADE DE SÃO PAULO E REGIÃO METROPOLITANA.
Ligia Prada Santos
A influência da antropomorfização no processo decisório de compra de consumidores com alta necessidade de toque
Jussara da Silva Teixeira Cucato, Eduardo Eugênio Spers
O DEFICIENTE VISUAL COMO TURISTA: Motivações, facilitadores e barreiras na escolha de um destino turístico.
Aline Delmanto Delmanto, Vivian Iara Strehlau


th International Conference of the SGBED - The Society for Global Business & Economic Development
12th ESPM International Conference in Management
14th ESPM International Symposium of Management and Marketing

São Paulo, June 10th - 12th, 2019


LOCATION:

ESPM TECH
Rua Joaquim Távora, 1240 - Vila Mariana, São Paulo/SP, Brasil  (See the MAP - Get the Directions)

Copyright(r) 2019 - All rights reserved!

 

FINANCIAL SUPPORTERS

 

INSTITUTIONAL SUPPORTERS