Presentations and Authors


Last name A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z All
Track:
 

Track 1 Looking Southwards: Multilateralism

THE TRANSFORMATION OF CHINESE M&A WAVE IN ASEAN
Suthikorn Kingkaew
Dutch Disease, economic growth, exports of commodities and exchange rate: The Brazilian case
Guilherme Asai, Marcelino Armindo Monteiro, Keila Raquel Wenningkamp, Mirian Beatriz Schneider
Terrorism and Security as Contexts of International Business: Exploring managerial frames of multidimensionality
Samir Ranjan Chatterjee

Track 2 Social Entrepreneurship & Local Development

INTERAÇÃO ENTRE AS UNIVERSIDADES E O EMPREENDEDORISMO
Nairana Radtke Caneppele Bussler, José Eduardo Storopoli, Cristina Dai Prá Martens, Vânia Maria Jorge Nassif
A DEVELOPMENT BANK AND A CENTRAL BANK: A NOTE ON BNDES AS A MONETARY POLICY DEALER IN BRAZIL
Yan Nonato Cattani, Hélcio Takeda, Frederico de Araújo Turolla
PERSPECTIVAS PARA O CADASTRO POSITIVO NO BRASIL
Yan Nonato Cattani, Flávio Estevez Calife
The Mediating Effect of the Strategic Consistency between Altruistic Orientation and SME Sustainability Image
Laura Salciuviene, Claudio De Mattos, Nitin Sanghavi
Empreendedorismo Social: como a ODS quatro pode influenciar um novo modelo de negócio sustentável voltado para a educação brasileira?
Weuken Oliveira Pereira
Ecosystem creation for social entrepreneurship: the case of impact funds industry in Portugal
Tania Pereira Christopoulos, Pedro Verga Matos, Rafael Drummond Borges
REVISÃO TEÓRICA EMPODERAMENTO DA MULHER E O IMPACTO NO DESENVOLVIMENTO ECONÔMICO
liliane matias de almeida, luciana florencio de almeida

Track 3 International Marketing

Governance of International Distributors: Addressing Distinct Organizational Levels and Impacts on Performance
Christian Stadlmann
Causation and Effectuation: Untangling Export Marketing and Performance of Micro and Small Brazilian Enterprises
Reynaldo Dannecker Cunha, Thelma Valéria Rocha
Arts Entrepreneurship on the International Career of Artists from Emerging Economies
Mariana Lorca
The Brazilian franchisors governance mode choice in international markets
Vanessa Pilla Galetti Bretas, Jefferson Ricardo Bretas Galetti, Thelma Valéria Rocha
NEW MUSICAL PRODUCTION ERA: HOW THE INNOVATION HAS CHANGED THE WAY WE CONSUME MUSIC.
Alan Jezovsek Kuhar
How to develop and sustain a harmonic interaction between the NPD team and the brand management team?
ANJA STEFAN, CLAUDIO DEMATTOS, NITIN SANGHAVI
Institutional actors, policy and internationalization of emerging market SMEs – Lessons from AGOA and the Ghanaian textile industry
IRENE KUJALA, Richard Owusu
DIGITALIZAÇÃO DA INDÚSTRIA FONOGRÁFICA: MUDANÇAS NO CONSUMO DA MÚSICA COMPARANDO A PRÉ E PÓS DIGITALIZAÇÃO DA INFORMAÇÃO.
Alan Jezovsek Kuhar, Bruno Henrique Araujo
Brand Placement de Marcas Globais Indisponíveis no Brasil: um estudo sobre formação de equity
Isabela Ruiz Mascarenhas, Natasha Mussi de Mira, Miriam Tais Salomao
AMBIDEXTERITY AS A NEW APPROACH TO SELLING
Silvio Cardinali, Marta Giovannetti
REDISTRIBUIÇÃO DE VALOR NA CADEIA DE SUPRIMENTOS DA INDÚSTRIA FONOGRÁFICA APÓS A DIGITALIZAÇÃO DA MÚSICA.
Alan Jezovsek Kuhar

Track 4 Consumers & Brands

O Impacto da Confiança na Marca e do Technology Readiness Index na Disposição de Uso de Carros Autônomos
José Carlos Rodrigues, Mateus Canniatti Ponchio
INFLUENCE OF PERSONAL ASPECTS IN THE COUNTRY OF ORIGIN EFFECT
Sergio Garrido Moraes, Vivian Iara Strehlau
The Influencing Factors and Consumer Behaviors of Bicycle Sharing in Beijing
lijuan wang, songbai liu
ANTECEDENTES DA INTENÇÃO DE RECOMPRA EM APLICATIVOS DE HOSPEDAGEM
Marcelo Curth, Barbara Diogo de Paula
Relacionamentos Humanizados e Econômicos no Ambiente de Compras On-line
FLAVIO SANTINO BIZARRIAS, Jussara Cucato, Marlette Ferreira, Jussara Silva
How to Enhance the Skin Care Brands’ Consumers Satisfaction and Loyalty? A Study in Kuwait Market
Nermain Ahmad ALISSA
Adopting the right online advertising appeal does matter? And the moderator effects of brand type and brand knowledge
Sherriff T.K. Luk, Ben S.C. Liu, Yuli Cao
A STUDY ON INFLUENCE OF BRAND FACTORS ON CUSTOMER LOYALTY IN SUPERMARKETS IN SELECT CITIES OF ANDHRAPRADESH
Giri Babu, M. Siva Kirshnam Raju, Chintala Samba
Does Wanting the Best Increase the Desire to Save? The Effect of Maximizing and Satisficing on Consumer Savings Behavior
Daniel C Brannon, Muhanad Manshad, Vish Iyer
A influência do nível de realismo de filmes na eficiência de estratégias de product placement
Gabriel Lima Constantino, Larissa Sousa Guimarães
Sustainable consumption in Brazil: an approaching between the consumer-oriented sustainability and temporal perspective.
Áurio Lúcio Leocádio, Douglas Heimbecker, Melina Abu-Marrul, Daniel Barboza Guimarães, Mateus Ponchio
How to Enhance the Skin Care Brands’ Consumers Satisfaction and Loyalty?- A Study In Kuwait Market
NERMAIN AHMAD ALISSA

Track 5 Culture and Consumption

Chinese Consumers’ Leisure Constraints on Ski Tourism
Songbai Liu, Junhua Ma, Rong Hu
The Glocalization of Sport in China: the Ski Market' Case Study in the Olympic Push Context
ARNAUD WAQUET
SUSTENTABILIDADE COMO PROPULSOR DO ENGAJAMENTO DOS USUÁRIOS DE MÍDIAS SOCIAIS
João Coelho Soares, Aléssio Bessa Sarquis, Thiago Coelho Soares, José Baltazar Salgueirinho Osório de Andrade Guerra
REASONS TO BE A MEMBERSHIP
Alexandre Olkoski, Marcelo Curth
Korean Wave como transformador da marca país e o impacto na visibilidade de marcas coreanas no Brasil
Luiz Felipe de Almeida Correia
Cultural Dynamics and Sustainable Consumption: a Perception of Brazilian Students in Germany
Iveltyma Passos Ibiapina, Sérgio Oliveira Lima, Áurio Lúcio Leocádio, Diego Sampaio Lima
Que armário é esse? Identidade e consumo de vestuário no processo de adoção do armário-cápsula
Érica Maria Calíope Sobreira, Clayton Robson Moreira da Silva, Áurio Lúcio Leocádio
Individual’s Perceptions Towards Responsibilities in Sustainable Consumption Practices: The Government, the Others, or Me?
Aline Nogueira Bezerra, Áurio Lúcio Leocádio, Rômulo Alves Soares, Sérgio Henrique de Oliveira Lima
DEVO, NÃO NEGO, MAS TENHO UM DINHEIRINHO GUARDADO: motivações para as pessoas manterem dívidas e investirem dinheiro ao mesmo tempo
Juliana Ranciaro Melo

Track 6 Diversity, Inclusion and Causes in Consumption and Business

CERTIFICAÇÕES NAS REDES DE CONSUMO: PROFISSIONAIS DE PDV E O SELO PROCEL NOS PRODUTOS
Matheus Eurico Noronha, Fábio Máriano Borges
Effects of CSR and CR on Business Confidence in an Emerging Country
Edmundo Lizarzaburu
Estética Cultural Brasileira, uma análise do hit Pesadão.
Marcos Iazzetti, Renata Soares Hilário, Matheus Eurico Noronha, Bruna Maniscalco
REPRESENTAÇÕES CONFLITANTES: A imagem da mulher chinesa na Revolução Cultural
valná souza dantas, Walcler de Lima Mendes Junior
COMPULSIVE BUYING BEHAVIOR: SCALE COMPARISON ANALYSIS
Diego Guerra, Catarina Martins Tahim, Alice Oleto, Noézia Maria Ramos
RESISTÊNCIA E INTERCULTURALIDADE ATRAVÉS DA COMIDA: O CASO DE UM RESTAURANTE ÁRABE NO BRASIL
Anna Paula Fernandes
Mudança organizacional e inclusão de gênero: uma análise da política de licença maternidade da fapesp
Camila Infanger, Manolita Correia Lima
Mulheres empreendedoras no setor de tecnologia: uma revisão de literatura
Alyne Madeira Kautnick
MOBILIZAÇÕES SOCIAIS: A BUSCA PELA REPRESENTATIVIDADE NEGRA NA PROPAGANDA BRASILEIRA
Renata Hilario, Matheus Noronha, Angelica Souza
O estudo da liderança no contexto de mulheres empreendedoras
Alyne Madeira Kautnick

Track 7 Global and Local Innovation

UM NOVO MODELO DE FINANCIAMENTO NA PESQUISA INDUSTRIAL BRASILEIRA: O CASO EMBRAPII
Sandro Freitas Nascimento
Impulsionadores da inovação e internacionalização em novos negócios: evidências sobre diversos países por meio de redes bayesianas
Maxwelll Ferreira de Oliveira, Simone Vasconcelos Ribeiro Galina
NEXUS OF UTILITY MODEL, SMALL AND MEDIUM ENTERPRISE, INDEGENEOUS TECHNOLOGICAL AND SCIENTIFIC CAPACITY DEVELOPMENT: A CASE STUDY OF NIGERIA
Oladipo Ademola Olubayo, Asaolu Tunji
A influência das proximidade não-espaciais nas alianças de inovação
Jessâmine Thaize Sartorello Salvini, Simone Vasconcelos Ribeiro Galina, Maria Teresa Gomes Valente da Costa
THE GDPR: THE EU PERSONAL DATA PROTECTION
Dusan Soltes
Innovations in MSMEs in the United Arab Emirates- An Empirical Study
Gouher Ahmed, Mohammad Inairat, Yam Limbu, Christian Amponsah

Track 8 Innovation & Digital Transformation in Local/Global Business

Competitive intelligence, innovation and performance: theoretical model proposal
RENATA GIACOMIN MENEZES, Cristiane Fernandes De Muylder
CROWDSOURCING AS PRODUCTION MODEL THAT USES COLLECTIVE INTELLIGENCE, THE COLLABORATIVE CULTURE AND THE FORMATION OF COMMUNITIES
luciano augusto toledo, FELIX HUGO AGUERO DIAZ LEON, karen perrotta de almeida prado, claudio alberto de moraes
BUILDING A DATA-DRIVEN MARKETING DEPARTMENT
Devon s. Johnson
BAYESIAN MCMC ANALYSIS FOR FINDING THE PROMISING STAR BIOTECH START-UPS IN FINANCIAL CRISIS
Takao Fujiwara
Big Data and Systemic GeoAnalytics: Innovation in optimizing scenarios for utility companies in Local Business
Eduardo de Rezende Francisco, André Insardi, Ricardo Maciel Gazoni, Rubens Almeida

Track 9 Creative Economy

Creative Cities: consolidating the concept in a comprehensive approach
Caio Giusti Bianchi, Júlio César Bastos de Figueiredo
MAKING RESEARCH EASIER: comparing split and comprehensive questionnaire designs in cognitive causal mapping
Caio Giusti Bianchi, Júlio César Bastos de Figueiredo
COMPARANDO OPÇÕES DE CANAL DE DISTRIBUIÇÃO PARA PEQUENOS EMPREENDEDORES
Carlos Eduardo Margarido de Souza
ANTICONSUMO INVOLUNTÁRIO: UM ESTUDO COM CONSUMIDORES DE BAIXA RENDA NO RIO DE JANEIRO
Cecilia Lima de Queirós Mattoso, Silvia Borges Correa, Wagner Rodolfo Moreira
The centered teaching students and an educational experience
Eduardo Ariel Souza Teixeira
A influência da publicidade infantil na construção de estereótipos de Gênero; The influence of child advertising on the construction of stereotypes of Gender
Eduardo Ariel Souza Teixeira, Ana Carolina Nobrega
interaction design for the development of an approach between product brands and digital influencers
Eduardo Ariel Souza Teixeira, Helena Rodrigues de Paula
Design de moda enquanto propulsor e reflexo de engajamento sócio-político: Um olhar para parte de um setor criativo de forte impacto de desenvolvimento econômico
Isabella Vicente Perrotta, Gabriela Stocco, Patricia Mendonça Lima, Juliana Meira

Track 10 Innovation in Higher Education

PRÁTICA DE MARKETING EM MÍDIAS SOCIAIS: ESTUDO NETNOGRÁFICO EM INSTITUIÇÕES DE ENSINO SUPERIOR
João Coelho Soares, Aléssio Bessa Sarquis, Thiago Coelho Soares, Eric David Cohen
INTERNATIONALIZATION OF HIGHER EDUCATION IN CENTRAL ASIA TOWARDS INNOVATION APPROACHERS
Jyldyz Aknazarova
Universidade como agente de desenvolvimento e difusão de tecnologias
carlos medeiros
The importance of the Information and Communication Technologies in research in the University of Guadalajara, Mexico
Araceli Duran-Hernandez, Judith Mireya Cornejo-Macias
An evaluation of hyflex instruction delivery in business courses
Pablo Calafiore

Track 11 Agribusiness and Food Management

Inter-regional impacts of freight behavior: a computable general equilibrium application for Brazil agriproducts
Guilherme Asai, Carlos Alberto Piacenti, Angelo Costa Gurgel
ANÁLISE DOS EFEITOS DA BONSUCRO NO SETOR SUCROENERGÉTICO BRASILEIRO
Henrique Raymundo Gioia, Carlos Eduardo de Freitas Vian
Concerns over production process (CPP): Scale development and validation regarding beef in Brazil
Pedro Carvalho Burnier, Diego Guerra, Eduardo Eugênio Spers
EARNED VALUE MANAGEMENT IN AGRICULTURE: CASE STUDY OF SUGARCANE PLANTING OPERATION
Marcelo Sans Dodson, Gordana Pesakovic, Vitor Padoveze Carvalho
The Role of Logistic and Infrastructure Management Over Competitiveness Building by Domestic Soybean Agro-Industries in Brazilian Midwest
Rafael Pastre
Revealed Comparative Advantage (VCR) analysis of main fresh fruits exported by Brazil
Marcela Guastalli Barbieri, Margarete Boteon

Track 12 Public-Private Partnerships in Infrastructure

A economia brasileira como receptora de investimentos externos privados em infraestrutura: um estudo de 1995 a 2015.
Ricardo Balistiero, Rossana do Prado Raffaelli
SURETY BOND OF INFRASTRUCTURE PROJECTS IN EMERGING MARKETS: RISK MITIGATION AT WHAT COST?
Tulio Henrique Moreira Marques
Painel - Experiências Internacionais de Parcerias Público-Privadas em Infraestruturas Urbanas
Gabriel Feriancic
Determinants of private sector participation in water and sewage in Brazil: the role of concentration and regulation
Oswaldo Pelaes Filho, Frederico Araújo Turolla, Cléber da Costa Figueiredo, Ana Lygia Monteferrario Leite
A Concentração de Mercado e seus Impactos na Internacionalização das Empresas do Setor de Saneamento Básico
Oswaldo Pelaes, Frederico Araújo Turolla, Cléber da Costa Figueiredo
O PAPEL DOS BANCOS PÚBLICOS NA ESTRUTURAÇÃO DE PROJETOS DE INFRAESTRUTURA: ESTUDO DE CASO DO FUNDO DE ESTRUTURAÇÃO DE PROJETOS - FEP
André Oliveira Araújo
ANÁLISE DE VIABILIDADE ECONÔMICA DE UM PROJETO EÓLICO
Francine Martins Pisni, William Nascimento, Matheus Noronha
HOW INSTITUTIONS AFFECT FOREIGN ENTRY MODE: THE CASE OF BRAZILIAN AIRPORTS
Walter Caballero, Frederico Araujo Turolla, Mario Henrique Ogasavara, Nidi Andrea da Cruz
REGIONAL ECONOMIC IMPACT AND BENEFITS OF AIRPORT DEPLOYMENT AN ANALYSIS UNDER THE CONTEXT OF THE ABCD PAULISTA
Volney A Gouveia, Ramon Vicente Garcia Fernandez, Anapatricia Oliveira Morales Vilha
PARCERIAS PÚBLICO-PRIVADA DE HABITAÇÃO NO MUNDO – UMA REVISÃO DE BIBLIOGRAFIA
Yan Nonato Cattani, Giovani Oliveira
The impacts of institutions on megaprojects: a systematic literature review
Rachel Xenia Chang, Paulo Roberto Feldmann, Eduardo Eugenio Spers, Roberto Sbragia
INSTITUTIONAL ARRANGEMENTS AND SOCIAL PPPS: A COMPARATIVE STUDY BETWEEN THE CASES OF HOSPITAL DO SUBÚRBIO OF SALVADOR AND COMPLEXOS HOSPITALARES OF SOROCABA
Yan Nonato Cattani, Maísa Cristina Dante Fagundes

Track 13 Investment Decision in Manufacturing & Macroeconomic Prices

EXPORTAÇÕES ALEMÃS, CRESCIMENTO ECONÔMICO E DEMANDA EXTERNA: UMA ANÁLISE NO PERÍODO 2000-2017
Joaquim Carlos Racy, Pedro Raffy Vartanian, Bruno Dalle Piagge Vendruscolo
Fiscal Incentives
Marcelo Ladvocat, Roberto Flores Falcão
The Imminent Need for Pension Reform in Brazil and India
Sivakumar Venkataramany, Daniel E. Fox, Terry E. Rumker

Track 14 FDI and Internationalization

Cross-border Mergers & Acquisitions: Will China be Different?
Yi Liu, Yan Zeng, Liang Lu, Chenhui Zhao, Haiyue Xiu
O papel da sustentabilidade organizacional na relação entre o grau de internacionalização e o desempenho de empresas multinacionais
Ana Claudia Bansi, Simone Vasconcelos Ribeiro Galina
FDI Determinants in brazilian Health Plan
João Paulo Calembo Batista Menezes, Márcio Augusto Gonçalves, Luiz Cláudio Louzada
Distância Institucional e o Desempenho de Subsidiárias em Países Emergentes
Lucas Miguel Petry, Stephanie Tonn Goulart Moura, Christian Daniel Falaster
CUSTOS DE TRANSAÇÃO NO FINANCIAMENTO BANCÁRIO À INFRAESTRUTURA - REFLEXÕES SOBRE A LITERATURA E PROPOSTA DE NOVOS ESTUDOS
MAURICIO ALEXANDRE SILVA
Value chain upgrading in the context of bank internationalization: a systematic review of literature
Frederico Estrella Carneiro Valladares
Políticas Públicas e o Investimento Direto Estrangeiro no Brasil
Jaíne Lana, Stephanie Tonn Goulart Moura, Christian Daniel Falaster
Host Country Corruption, Regional Experience and Internationalization Speed of Multinational Enterprises through Subsidiaries
Rachel Xenia Chang, Mario Henrique Ogasavara, Gilmar Masiero
SOCIAL UPGRADING AND GLOBAL VALUE CHAINS: THE CASE OF THE LOCAL PRODUCTIVE CLUSTER OF ESPÍRITO SANTO (BRAZIL).
Ilan Avrichir, Ricardo J Maykot
ARE WE TALKING ABOUT COUNTRY PROFILE OR DISTANCE?
Henrique Correa da Cunha, Svante Andersson, Mohamed Amal, Dinorá E Floriani, Giancarlo Gomes
AN INSTITUTIONAL PERSPECTIVE ON THE EFFECTS OF DIVERSIFICATION TYPE IN POST-ACQUISITION PERFORMANCE
Juliano Krug, Christian Daniel Falaster
INTERNATIONALIZATION OF STATE-OWNED BANKS: A CASE STUDY OF BANCO DO BRASIL, BANK OF CHINA AND WESTLB.
Jorge Ferreira dos Santos Filho, Frederico Araujo Turolla
Internationalization of Chinese company of medical devices products in Brazil
GUSTAVO MENONCIN PEREIRA
A Internacionalização no Processo de Inovação das Startups Brasileiras de Tecnologia da Informação e Comunicação (TIC)
Luisa Tondo Vendruscolo, Simone Vasconcelos Ribeiro Galina
The Effects of Cross-Border Merger & Acquisition and Greenfield projects on Domestic Investment in Latin America
Igor Gondim, Júlio César Bastos de Figueiredo
FOREIGN DIRECT INVESTMENT AFTER THE 2008 FINANCIAL CRISIS IN BRAZIL
Mauricio Fronzaglia, Álvaro Alves de Moura Junior, Joaquim Carlos Racy, Pedro Raffy Vartanian

Track 15 Stakeholders, Local and Global Networks

Competitividade em Clusters de Negócios: evidências do Parque Tecnológico de São José dos Campos
Vânia Simões Lopes, Fabricio Stocker, Flavio Macau
Network theory of stakeholder influences: uma abordagem revisitada
Fabricio Stocker, Keysa Mascena, Ana Claudia Azevedo, João Maurício Boaventura
VALUE DISTRIBUTION TO STAKEHOLDERS: EXPLORATORY STUDY IN IPOS OF BRAZIL AND THE UNITED STATES
Aline Gorzoni Rodrigues Alves, Fabricio Stocker, João Maurício Boaventura
Management decision-making and value distribution to stakeholders
Raíssa de Azevedo Barbosa, Fernanda Rosalina da Silva Meireles, João Maurício Gama Boaventura
Criação de valor em redes sob a lente da abordagem relacional
Ana Cláudia Azevedo
NETWORK MANAGEMENT AND THE AGENCY’S ROLE: AN APPLIED PROPOSAL
Ana Cláudia Azevedo, Ronaldo de Olivera Santos Jhunior
Digitalization and Upgrading of Emergent Country Firms in Global Value Chains
EDUARDO ARMANDO, Emanuela Todeva, Cristina Espeinheira Costa Pereira
Internacionalização e governança corporativa: uma análise do relacionamento e seus efeitos em empresas de mercados emergentes
Victor Pessoa de Melo Gomes

Track 16 Finance and Accounting

Mergers and acquisitions in the Brazilian health plan industry from 2007 to 2016
João Paulo Calembo Batista Menezes, Márcio Augusto Gonçalves, Luiz Cláudio Louzada
Consumption Tax, Economic Growth and Income Distribution -A comparative study using capital and labor income taxes
Yasuyuki Nishigaki
The impact of investments in corporate social performance measured by the value of cash holdings
Eloisa Perez de Toledo
IFRS MANDATÓRIO E A RELAÇÃO COM CRIAÇÃO DE VALOR
Johnny Silva Mendes, Wilson Toshiro Nakamura
Airline financial distress and its impacts on airfares: an econometric model of the dynamic effects of a bankruptcy filing followed by an acquisition
Renan Peres de Oliveira, Alessandro Vinícius Marques de Oliveira
FINANCE-MANAGEMENT FROM HITOPADESHA: THE BOOK OF GOOD-COUNSELS
Dheeraj Kumar Shringi, Rajeshwari Narendran
CUSTOS DE TRANSAÇÃO NO FINANCIAMENTO BANCÁRIO À INFRAESTRUTURA NO BRASIL - UM ESTUDO EXPLORATÓRIO SOBRE ATRATIVIDADE, ACESSIBILIDADE, ADVERSIDADE E BENIGNIDADE
MAURICIO ALEXANDRE SILVA

Track 17 Human Resource Management & Organizational Behavior for Social and Business Development

SUCESSÃO FAMILIAR: RELAÇÕES DE GÊNERO EM UMA EMPRESA DISTRIBUIDORA DE ALIMENTOS DA REGIÃO SUL DO BRASIL
Claudia Silva Ribeiro Alves, Suzete Antonieta Lizote, Michelini Ramos de Oliveira
Development of a coding scheme for classifying group interactions in International Business Negotiations
Cheryl Dowie
IMPACT OF WORKPLACE HAPPINESS UPON EMPLOYEES’ PERFORMANCE
Rajeshwari Narendran, Abha Toshniwal
MODERN PROBLEMS OF HUMAN RESOURCES IN KYRGYZSTAN: SOCIAL AND INVESTMENT ASPECTS
Chinara Raimkulovna Kulueva
Um estudo acerca da satisfação no trabalho em uma instituição pública de ensino
Alan Elias Silva, Jalva Lilia Rabelo de Sousa

Track 18 Business Ethics and Sustainability Development

Ready Mechanisms? Triggers on… Absorption! - How to acquire Sustainable Knowledge.
Ricardo Luis Barcelos, Anete Alberton, Carlos Ricardo Rossetto
FAIR HAIR AND BLACK HEARTS THE DYNAMIC INTERACTIONS OF WHITE AND BLACK LIES
long Wang
Seria o locus de controle um moderador do comportamento socialmente responsável dos consumidores?
Edmilson Ribeiro Miranda Junior, Rafaela Almeida Cordeiro
Horta sustentável no ambiente educacional: ações para o despertar da consciência ambiental
Alan Elias Silva, Alcemir Horácio Rosa, Edinalva Silva dos Anjos, Lúcia Andrade dos Santos, Rosangela Brandão Marques
Land rights protection in the pulp and paper production system
Carolina Torres Graca

Track 19 Business case(s)

How Nielsen Consumer Neuroscience works for social causes
Janaina Brizante, Aline Souza
Os Royalties do Vento – Um entrave para a Indústria Eólica Brasileira
Matheus Soares Noronha
JOAQUINA: MODA SUSTENTÁVEL OU ESTRATÉGIA DE MARKETING?
Mariana Romanini
TOMATE SWEET GRAPE (SAKATA): INOVAÇÕES NA CADEIA PRODUTIVA
Antonio Hélio Junqueira
O CASO DA BODEGA CATENA ZAPATA DE MENDOZA
Luis Eduardo Cipolla
O vinho é falso!
Gustavo Niero, Roberta Colleta, Suzane Strehlau

Track 20 PDW Papers

Quando seu bem-estar está em suas mãos: O papel do coping no bem-estar de deficientes visuais em situações de vulnerabilidade de consumo
Claudia Falchetti, Mateus Canniatti Ponchio
Sequential foreign direct investment in the international business research: Systematic review and future directions
Flavio Jorge Freire D Andrade Battistuzzo, Mario Henrique Ogasavara
Concerns over production process (CPP): Scale development and validation regarding beef in Brazil
Pedro Carvalho Burnier, Diego Guerra, Eduardo Eugênio Spers

Track 22 Special Poster Session - Master's & Ph.D. Dissertations

Vulnerabilidade de consumo e os serviços financeiros: As condutas e percepções dos agentes bancários frente ao bem-estar financeiro dos indivíduos
Roberta Gabriela Basilio, Mateus Canniatti Ponchio
ADESÃO E PRESERVAÇÃO DO TRATAMENTO DE DIABETES TIPO II A relação das pessoas com o diabetes tipo II e os medicamentos
Sérgio Ricardo Duarte Palhas
BEM-ESTAR NO CONSUMO DE MODA PLUS SIZE
Ana Julia Büttner, Suzane Strehlau
A Experiência de Compra do Consumidor Popular no Varejo de Moda
Andreia Bezerra Bessa Vieira Rocha
Consumption Occasion, choice and willingness to pay for sustainable attributes on Beef
Pedro Carvalho Burnier
INTERNATIONALIZATION OF STATE-OWNED BANKS: A CASE STUDY OF BANCO DO BRASIL, BANK OF CHINA AND WESTLB.
Jorge Ferreira dos Santos Filho
MALE COSMETICS CONSUMPTION: A QUESTION OF MANHOOD, VANITY AND SOCIAL SEGMENTATION?
Marina Sayon, Luciana Florêncio de Almeida, Mateus Canniatti Ponchio
STUDY OF THE DYNAMICS OF KNOWLEDGE TRANSFER IN BUSINESS NETWORKS
Fábio Câmara Araújo de Carvalho
CONSUMO E RITUAIS DE DESPEDIDA: PROCESSOS DE ESCOLHA E DECISÃO DE COMPRA NAS CERIMÔNIAS FÚNEBRES PREMIUNS DA CIDADE DE SÃO PAULO E REGIÃO METROPOLITANA.
Ligia Prada Santos
A influência da antropomorfização no processo decisório de compra de consumidores com alta necessidade de toque
Jussara da Silva Teixeira Cucato, Eduardo Eugênio Spers
COMPROMETIMENTO EMOCIONAL, LEALDADE E AMOR À MARCA: A CONSTRUÇÃO DE RELACIONAMENTO ENTRE ESTUDANTES E AS INSTITUIÇÕES DE ENSINO SUPERIOR
Breno Carvalhal
Patrocínio esportivo sob a perspectiva de gênero
Sandra Maira Siqueira Naves Leite, Sandra Maira Siqueira Naves Leite
Compartilhar para chegar: Um estudo sobre o consumidor de carro compartilhado via aplicativo no trânsito na cidade de São Paulo
Daniela Cunha Miranda
O PROCESSO DE INTERNACIONALIZAÇÃO DE VINÍCOLAS ARGENTINAS INTERPRETADAS NA MATRIZ DE COMPETÊNCIAS
Luis Eduardo Maturano Cipolla
THE EFFECT OF CONSUMER SELF-CONFIDENCE AND HEDONIC-UTILITARIAN CONSUMPTION IN ANCHORED WILLINGNESS-TO-PAY RESPONSES
Joanna Douat
DETERMINANTS OF SUBNATIONAL LOCATION OF FOREIGN DIRECT INVESTMENT IN EMERGING ECONOMIES
PAULO KAZUHIRO IZUMI
O DEFICIENTE VISUAL COMO TURISTA: Motivações, facilitadores e barreiras na escolha de um destino turístico.
Aline Delmanto Delmanto, Vivian Iara Strehlau


th International Conference of the SGBED - The Society for Global Business & Economic Development
12th ESPM International Conference in Management
14th ESPM International Symposium of Management and Marketing

São Paulo, June 10th - 12th, 2019


LOCATION:

ESPM TECH
Rua Joaquim Távora, 1240 - Vila Mariana, São Paulo/SP, Brasil  (See the MAP - Get the Directions)

Copyright(r) 2019 - All rights reserved!

 

FINANCIAL SUPPORTERS

 

INSTITUTIONAL SUPPORTERS